Kentekenplaatherkenning autoluwe binnenstad
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA
- Status
- In gebruik
Algemene informatie
Thema
Begindatum
Contactgegevens
Link naar publiekspagina
Verantwoord gebruik
Doel en impact
Afwegingen
Het 24 uur per dag gebruik maken van mensen en analoge middelen is vanuit capaciteit gezien niet haalbaar, en een foto van een overtreding vormt een sluitend bewijs. Vermeende overtreders worden door een BOA handmatig gecheckt of er sprake is van een strafbare gedraging.
Menselijke tussenkomst
Een BOA constateert of een vermeende overtreder een strafbare gedraging heeft begaan.
Risicobeheer
Wettelijke basis
Wegenverkeerswet, Verkeersbesluit gemeenteraad, Beleidskader Geslotenverklaringen en Voetgangersgebieden
Links naar wettelijke basis
- Wegenverkeerswet: https://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2024-01-01/0
- Beleidskader Geslotenverklaringen en Voetgangersgebieden: https://www.om.nl/documenten/publicaties/verkeer/verkeer/map/beleidskader-geslotenverklaringen-en-voetgangersgebieden
- Verkeersbesluit: https://amersfoort.notubiz.nl/bijeenkomst/568843/De_Raad_03-12-2019
Impacttoetsen
Werking
Gegevens
Kentekenplaten van voertuigen
Technische werking
Leverancier
Soortgelijke algoritmebeschrijvingen
- De gemeente voert parkeercontroles uit met scanauto's. De camera’s op de scanauto gebruiken een beeldherkenningsalgoritme om kentekens te herkennen en te controleren of het voertuig daar mag parkeren.Laatst gewijzigd op 5 januari 2024 om 12:40 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Voor het uitvoeren van parkeercontroles gebruikt de gemeente scanauto's. De camera’s op de scanauto gebruiken een beeldherkenningsalgoritme om 1) kentekens te herkennen en 2) te controleren in de parkeerrechtendatabase of het voertuig daar mag parkeren.Laatst gewijzigd op 12 juli 2024 om 9:26 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA
- Status
- In gebruik
- Voor het uitvoeren van parkeercontroles gebruikt de gemeente scanauto's. De camera’s op de scanauto gebruiken een beeldherkenningsalgoritme om 1) kentekens te herkennen en 2) te controleren in de parkeerrechtendatabase of het voertuig daar mag parkeren.Laatst gewijzigd op 12 juli 2024 om 9:15 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA
- Status
- In gebruik
- Het doel van het algoritme is om kentekens automatisch te scannen ten behoeve van parkeerhandhaving en handhaving milieuzones.Laatst gewijzigd op 23 augustus 2024 om 14:47 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA
- Status
- In gebruik
- Het doel van het algoritme is om kentekens automatisch te scannen ten behoeve van parkeerhandhavingLaatst gewijzigd op 10 december 2024 om 14:16 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA
- Status
- In gebruik