Interact City - Signify
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
Algemene informatie
Thema
Begindatum
Contactgegevens
Verantwoord gebruik
Doel en impact
Het doel van het algoritme is het beheren van armaturen op afstand. Als er vanuit het systeem wordt aangegeven dat een armatuur niet brandt, wordt er een aannemer ingeschakeld. Dit heeft als impact een vermakkelijking van beheer van armaturen.
Afwegingen
Het algoritme vermakkelijkt het beheer van armaturen aan provinciale wegen. Als er door het systeem een storing wordt waargenomen kan dit snel worden waargenomen. Langzamerhand wordt er gewerkt aan het slimmer maken van een groter aantal armaturen. In het geval van oude armaturen is de provincie afhankelijk van burgers of eigen waarneming. Een potentieel nadeel zou een kans op hacking kunnen zijn. Echter zijn de gevolgen van een hacking beperkt, armaturen zullen enkel uitgeschakeld worden. Er wordt geacht dat de risico's hetzelfde blijven, en deze risico's worden dan ook niet periodiek afgewogen.
Menselijke tussenkomst
Bij een melding van een afwijking op een armatuur wordt er door een medewerker gecontroleerd of er een aannemer op de armatuur afgestuurd gaat worden voor reparatie. Het systeem zou in staat kunnen zijn tot het maken van eigen acties naar aanleiding van meldingen. Echter wordt hier nu en in de toekomst geen gebruik van gemaakt en zal er menselijke tussenkomst blijven plaatsvinden.
Risicobeheer
Er is geen risico op geautomatiseerde besluitvorming of inbreuk op grondrechten, omdat het algoritme geen bindende beslissingen neemt, maar enkel meldingen geeft bij het signaleren van een afwijking. Aangezien dit risico niet zal veranderen in de nabije toekomst is er geen sprake van periodieke monitoring van risico's. Signify is eigenaar van het algoritme en de Provincie Groningen werkt in het systeem als operator. Er is schriftelijk besproken dat 1 persoon binnen de Provincie Groningen beschikt over de rechten van het systeem. In het geval dat personen aan het systeem toegevoegd of verwijderd moeten worden zal de persoon in het bezit van de rechten deze acties uitvoeren. Het beheer van het Interactcity vindt extern plaats en hier zijn onderhoudsovereenkomsten voor getekend. Er vinden regelmatig controles en contact plaats tussen de medewerker van de Provincie Groningen en de leverancier van het algoritme om de aansluiting tussen de invoer en uitvoer om de juistheid en volledigheid van de verwerking te garanderen. Het algoritme maakt enkel gebruik van gegevens van de gebruikers. Er worden geen gegevens gebruikt van externe personen, het beheer van informatie vormt dus ook geen risico.
Wettelijke basis
Wegenwet
Werking
Gegevens
Gegevens over energieverbruik van de armaturen.
Technische werking
De provinciale wegen beschikken over verlichting en deze verlichting bevat armaturen. In het Interact City-systeem wordt energieverbruik van de armaturen gemonitoord. Het systeem houdt het energieverbruik van de armaturen bij en geeft een foutmelding bij afwijking in energieverbruik. Dit kan betekenen dat de armutuur kapot is of dat het systeem een foutmelding geeft. Het Interactcity systeem zal in de foutmelding aangeven dat het aangeraden wordt om een aannemer naar de armatuur te sturen. Vervolgens wordt door een medewerker bepaald of er een aannemer op de defecte armatuur afgestuurd gaat worden. Het Interactcity systeem kan echter zelf niet de beslissing maken om een aannemer op de armatuur af te sturen. Dit kan alleen door menselijk contact gedaan worden. Aan de hand van een astronomische klok wordt er met donker worden spanning op het netwerk gezet.
Leverancier
Soortgelijke algoritmebeschrijvingen
- Om op de juiste manier te bepalen wanneer welke lichtmasten aan vervanging toe zijn, borgen we dat stedelijk licht actief is en dragen we bij aan de (perceptie van) veiligheid van bewoners.Laatst gewijzigd op 12 juli 2024 om 9:31 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Impactvolle algoritmes
- Impacttoetsen
- DPIA, ...
- Status
- In gebruik
- Het is een verkeersmodel om stadsbreed de hinder van activiteiten (bouwwerkzaamheden, wegwerkzaamheden en evenementen) op het netwerk Bereikbaarheidsregie (het Haags hoofd verkeersnetwerk) inzichtelijk te maken, zodat de Haagse Bereikbaarheid zo veel mogelijk geborgd blijft.Laatst gewijzigd op 23 augustus 2024 om 15:22 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Het doel van het systeem is het updaten van de registratie van lantaarnpalen. Deze registratie wordt gebruikt voor asset management (o.a. onderhoud) van openbare verlichting.Laatst gewijzigd op 27 november 2024 om 17:04 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- TLCGen is een applicatie voor het maken/genereren van uniforme, hoogwaardige en beheerbare verkeersregelprogramma's voor verkeerslichten.Laatst gewijzigd op 23 augustus 2024 om 15:28 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Door detectielussen in de weg wordt er geregistreerd wanneer er verkeer voor een verkeerslicht staat. Hier kunnen de groentijden op aangepast worden.Laatst gewijzigd op 27 juni 2024 om 13:06 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik