Verkeersinformatiesysteem

Dit algoritme heeft een lage impact. Verkeersinformatiesystemen winnen informatie in óver het verkeer, of verstrekken informatie áán het verkeer. Ook reguleren zij verkeer met kantelwalsen, pollers, slagbomen, e.d.

Laatst gewijzigd op 26 november 2024 om 15:59 | Publicatiestandaard 1.0
Publicatiecategorie
Overige algoritmes
Impacttoetsen
Veld niet ingevuld.
Status
In gebruik

Algemene informatie

Thema

  • Verkeer
  • Ruimte en infrastructuur

Begindatum

Veld niet ingevuld.

Contactgegevens

Algoritmen@amsterdam.nl

Verantwoord gebruik

Doel en impact

Verkeersinformatiesystemen winnen informatie in óver het verkeer, of verstrekken informatie áán het verkeer. Ook reguleren zij verkeer met kantelwalsen, pollers, slagbomen, e.d.

Afwegingen

N.v.t.

Menselijke tussenkomst

N.v.t.

Risicobeheer

N.v.t.

Werking

Gegevens

N.v.t.

Soortgelijke algoritmebeschrijvingen

  • Dit algoritme heeft een laag impact. Doordat de slimme verkeerslichten in staat zijn het verkeer te ‘herkennen’, wordt het mogelijk om bepaalde verkeersstromen voorrang te geven boven andere.

    Laatst gewijzigd op 26 november 2024 om 15:56 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Overige algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    In gebruik
  • Dit algoritme heeft een laag impact. Doordat de slimme verkeerslichten in staat zijn het verkeer te 'herkennen', wordt het mogelijk om bepaalde verkeersstromen voorrang te geven boven andere (in de omgeving van Westfields).

    Laatst gewijzigd op 28 juni 2024 om 8:26 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Impactvolle algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    In gebruik
  • Dit algoritme is een rekenprogramma voor het bepalen van geluidsniveaus van wegverkeer, spoorwegen en industrie. 

    Laatst gewijzigd op 5 januari 2024 om 14:35 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Impactvolle algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    In gebruik
  • Het is een verkeersmodel om stadsbreed de hinder van activiteiten (bouwwerkzaamheden, wegwerkzaamheden en evenementen) op het netwerk Bereikbaarheidsregie (het Haags hoofd verkeersnetwerk) inzichtelijk te maken, zodat de Haagse Bereikbaarheid zo veel mogelijk geborgd blijft.

    Laatst gewijzigd op 23 augustus 2024 om 15:22 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Overige algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    In gebruik
  • Dit algoritme heeft een laag impact. Directie Ingenieursbureau gebruikt software om het effect van hitte, regenval op het klimaat en de leefbaarheid te berekenen. Hierbij worden algoritmen gebruikt.

    Laatst gewijzigd op 26 november 2024 om 15:37 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Overige algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    In gebruik