OBI Media Monitor

Software voor het monitoren van social mediasentimenten over gespecificeerde onderwerpen.

Laatst gewijzigd op 21 juni 2024 om 10:25 | Publicatiestandaard 1.0
Publicatiecategorie
Impactvolle algoritmes
Impacttoetsen
Veld niet ingevuld.
Status
Buiten gebruik

Algemene informatie

Thema

Veld niet ingevuld.

Begindatum

01-2018

Einddatum

09-2021

Contactgegevens

info@wshd.nl

Link naar publiekspagina

https://www.obi4wan.com/nl/producten/media-monitoring/

Verantwoord gebruik

Doel en impact

Het doel is om te onderzoeken hoe burgers denken over onderwerpen die het waterschap aangaan. Op basis van deze inzichten kan de communicatiestrategie of werkwijze van het waterschap worden aangepast.

Afwegingen

Door het volgen van social media kan je veel te weten komen over hoe mensen denken over het waterschap en de acties die ze ondernemen. Hierdoor is het niet altijd nodig om burgers direct te ondervragen.

Het monitoren van social media kan waardevolle inzichten opleveren over de publieke opinie en de gevoelens van mensen over het waterschap en zijn activiteiten. Mensen uiten vaak hun meningen, klachten en complimenten op sociale media platforms, zoals Twitter, Facebook en online fora. Door deze kanalen in de gaten te houden, kan het waterschap een beter begrip krijgen van wat er onder het publiek leeft.

Het voordeel van deze aanpak is dat het minder opdringerig is voor de burgers, aangezien ze niet direct ondervraagd hoeven te worden. In plaats daarvan worden de meningen en feedbacks vrijwillig gedeeld op sociale media. Dit geeft het waterschap waardevolle informatie waarmee ze hun communicatiestrategie en handelen kunnen verbeteren en effectiever kunnen reageren op de zorgen en behoeften van het publiek.

Menselijke tussenkomst

Op basis van wat het algoritme aangeeft, kan het waterschap zijn communicatiestrategie of handelswijze aanpassen.

Risicobeheer

Veld niet ingevuld.

Werking

Gegevens

  • twitter.com
  • facebook.com
  • linkedin.com

Links naar gegevensbronnen

  • X (voormalig Twitter): www.x.com
  • Facebook: www.facebook.com
  • LinkedIn: www.linkedin.com

Technische werking

Op basis van wat het algoritme aangeeft, kan het waterschap zijn communicatiestrategie of handelswijze aanpassen. Het waterschap heeft echter geen controle over hoe het algoritme precies werkt, omdat het een gesloten en door derden geleverde software-as-a-service (SaaS) applicatie is.

Leverancier

Spotler Engage

Soortgelijke algoritmebeschrijving

  • Het algoritme geeft een signaal bij een overlap tussen het krijgen van een kind in de periode van een alleenstaande-uitkering.

    Laatst gewijzigd op 26 juni 2024 om 19:13 | Publicatiestandaard 1.0
    Publicatiecategorie
    Impactvolle algoritmes
    Impacttoetsen
    Veld niet ingevuld.
    Status
    Buiten gebruik