Rioolgemaal onderhoud detectie
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
Algemene informatie
Thema
Begindatum
Contactgegevens
Verantwoord gebruik
Doel en impact
Het doel van dit algoritme is om onderhoud vroegtijdig te detecteren. Op basis van real-time data wordt de detectie gedaan. Door het onderhoud vroegtijdig te detecteren kan er gerichter onderhoud gepleegd worden, waardoor de inzet van personeel en materiaal efficiënter geregeld kan worden.
Afwegingen
Voordelen:
- Gerichter inzet personeel
- Minder onverwacht onderhoud
Menselijke tussenkomst
- Het algoritme is niet autonoom, is een hulpmiddel voor de beheerders.
- De trainingsdata wordt door eigen deskundigen zorgvuldig beoordeeld.
Risicobeheer
- Er wordt altijd door een mens beoordeeld
Werking
Gegevens
- Procesdata m.b.t. pompen en waterdebiet
Leverancier
Soortgelijke algoritmebeschrijvingen
- Op basis van metingen wordt de afvoer van rioolwater gestuurd. Het algoritme bepaalt of een schuif voor de doorvoer open staat of wordt dichtgezet. Hierdoor is het mogelijk om tijdens perioden met veel regen te sturen waar dit water naartoe gaat.Laatst gewijzigd op 5 januari 2024 om 14:22 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Inspectie van provinciale wegen met toepassing van LiDAR - of lasertechnologie. Door middel van deze technieken kan het wegvak zeer gedetailleerd worden ingescand en alle oneffenheden worden uitgelicht. Hier selecteert het algoritme schadebeelden uit aan de hand waarvan de Provincie gaat kijken welk onderhoud hier nodig is.Laatst gewijzigd op 5 februari 2025 om 9:11 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Om de wegkwaliteit en veiligheid te waarborgen is er een algoritme ontwikkeld dat de slijtage van wegen inzichtelijk maakt. Het algoritme voorspelt de benodigde onderhoud aan Zuid-Hollandse N-wegen met behulp van bestaande historische metingen.Laatst gewijzigd op 8 november 2024 om 13:32 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Hoog-risico AI-systeem
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- Buiten gebruik
- Beelden van wegvakken worden bij inspecties ingewonnen en door het algoritme verwerkt. Dit algoritme geeft oneffenheden en schades een cijfer van 1 tot 9. Op basis van deze scores en de ruimtelijke verdeling hiervan over de wegvakken geeft het algoritme suggesties voor onderhoud.Laatst gewijzigd op 5 februari 2025 om 8:43 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Overige algoritmes
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In gebruik
- Het gerichter inzetten van inspecteurs op naleven van Milieuwetten door ondernemingen. Meer specifieke informatie mbt dit algoritme volgt.Laatst gewijzigd op 25 juni 2024 om 7:07 | Publicatiestandaard 1.0
- Publicatiecategorie
- Hoog-risico AI-systeem
- Impacttoetsen
- Veld niet ingevuld.
- Status
- In ontwikkeling